Skip to content Skip to footer

Kako pokrenuti webshop?

Prije pokretanja webshopa klijenti nas često pitaju “Kako pokrenuti webshop?” i koje sve zakonske obaveze moraju ispuniti kako bi uopće mogli prijaviti webshop na svoju tvrtku ili obrt.

Za uspješno otvaranje webshopa potrebno je odraditi 7 koraka sa kojima radite pripremu za izradu webshopa. Nekada su se webshopovi radili mjesecima a i godinama. Danas, uz pomoć tehnologije ali i dobre pripreme možemo ga izraditi za svega par dana.

Prva i osnovna stvar za pokretanje webshopa je riješiti obaveznu registraciju poslovnog subjekta, odnosno djelatnosti. To znači da je prvi korak pri pokretanje online trgovine registracija obrta ili tvrtke pri kojima u registar djelatnosti, uz osnovnu djelatnost, obavezno upisujete i usluge informacijskog društva. Djelatnost koja je potrebna se zove Prodaja na malo putem pošte i interneta.

Uvjeti za otvaranje obrta propisani su Zakonom o obrtu, a obrt možete osnovati kroz uslugu e-Obrt ili dolaskom u nadležni ured državne uprave u županiji. Trgovačko društvo se registrira prema Zakonu o trgovačkim društvima, a sam postupak osnivanja društva možete značajno skratiti odlučite li koristiti usluge poduzetničkog servisa HITRO.HR. Ako već imate tvrtku, tada trebate uz djelatnost kojom se bavite, doregistrirati tvrtku i za djelatnosti potrebne za obavljanje internet trgovine.

7 koraka pripreme za izradu webshopa 1. Koliko proizvoda planirate imati u webshopu? Moguće je webshop napuniti sa inicijalnih 10-tak proizvoda a da vi sami nakon školovanja punite dalje ostale proizvode. Ukoliko nemate vremena, svakako mi možemo napuniti cijeli webshop. Dobar način za pripremu listu proizvoda je eksportiranje liste iz vašeg računovodstvenog programa. Naprimjer, trgovina ima bazu proizvoda u računovodstvenom programu iz kojeg možemo izvaditi sve proizvode sa cijenama i šiframa u excel ili csv tablicu. 2. Koje vrste načine plaćanja želite imati na webshopu? Postoji više mogućnosti ali najčešće odabrani načini su: Kartično plaćanje (jednokratno, na rate), uplata na račun, PayPal, uplata pouzećem. Za kartično plaćanje potrebna je fiskalizacija. Preporučamo da koristite računovodstveni program koji ima mogućnost spajanje na WordPress cms sustav i koji ima integriranu fiskalizaciju. Za sustav kartično plaćanje preporučamo CorvusPay preko kojeg ugovarate kartice u odabranim bankama. Računovodstveni programi koji se mogu integrirati u WooCommerce sustav i imaju fiskalizaciju su eRacuni ili SOLO.

3. Koju dostavljačku službu ćete odabrati? ***Informirajte se kod svake dostavne službe o cijenama dostave paketa za Vas.

***Cijene dostave paketa dostavnih službi ovise o ugovoru i dogovoru s pojedinačnim webshopovima i ovise o broju paketa koji se mjesečno šalje.

4. Fotografije proizvoda Da li vaši proizvodi imaju fotografije. Profesionalne fotografije prodaju proizvode same od sebe. To je jedna od najbitnijih faktora. U našoj ponudi nudimo profesionalno fotografiranje proizvoda. Ali ako želite sami predati fotografije bitno je da su minimalne veličine 1000×1000 px.

5. PDV Da li je vaša tvrtka u sustavu PDV-a? Ako da, odlučite da li želite da se vaše cijene prikažu sa već izračunatim PDV-om ili bez. Može se ubaciti cijena sa PDV-om te sustav sam prikaže koliko je jedinična cijena a koliko je iznos PDV-a.

6. Opis proizvoda Pripremite kratki i dugi opis proizvoda. U kratkom opisu probajte sastaviti 1 ili 2 rečenice o proizvodu. U dugom opisu stavite čim više opisnog teksta za taj proizvod. Na primjer, sastav proizvoda, održavanje ili upozorenje vezano za taj proizvod. Ovaj tekst možete napraviti u natuknicama jer u našoj ponudi nudimo sastavljanje i lektoriranje tekstova.

7. SEO Webshopa Kako bi vaš webshop ostvario i prodaju, jako je bitno da svaki proizvod ima dobar SEO. Što SEO znači? SEO – Search Engine Optimisation – optimizacija za tražilice. Preko ovog sustava možemo ubaciti u svaki proizvod ključnu riječ i opis. Zbog toga, vaš posljednji korak jest uz popis vaših proizvoda sastaviti popis ključnih riječi i kratkih opisa.

Možda vam se sve ovo čini jako puno posla, ali sigurno je više posla kada otvarate fizičku trgovinu. Prednost virtualne trgovine je što jednom kada se sve postavi, dalje ne trebate plaćati dodatno održavanje.

USLUGA ODRŽAVANJA WEB TRGOVINE – prema dogovoru i prema potrebi (cijena 370 kn / h).

Održavanje web trgovine nije nužno nego ovisi o Vašim potrebama. Sama sigurnost i postojanje web trgovine garantiramo sa našim hostingom te nije potrebno plaćati dodatno održavanje. Održavanje web trgovine se uzima ukoliko nemate vremena da promijenite tekst ili sliku na stranici. U sklopu web trgovine dobivate online školovanje sa kojim kasnije možete samostalno promijeniti sadržaj web trgovine.

Kako bi vam olakšali i ubrzali pripremu za otvaranje webshopa, kontaktirajte nas na [email protected].

U našoj ponudi izrade web trgovine uključeno je: Kreiramo i sastavljamo brzo i jednostavno sadržaj za Vašu web trgovinu Lektoriramo postojeći sadržaj Profesionalno fotografiramo Vaše proizvode ili usluge, poslovni prostor Jednostavan sustav za upravljanje sadržaja web trgovine – CMS sustav eCommerce sustav za web trgovine Prijedlog grafičkog dizajna web trgovine Edukacija za korištenje sustava web trgovine (online školovanje – 2 x 180min) Optimizacija stranice za sve tražilice Na svim uređajima stranica funkcionira – Responsive Design Razumljiva stranica svakom posjetitelju – User Friendly SEO web stranice GDPR web stranice SSL certifikat zaštita stranice galerija slika ima najmodernije funkcije koje omogućuju odličnu responsivnost stranice uz kontakt formu instaliramo CAPTCHU koja sprečava dolazak spam emailova i osigurava sigurnost stranice Software pomoću kojeg kasnije punite webshop sa velikom količinom proizvoda preko excel tablice Integriran način plaćanja – uplata na račun i pouzećem Integrirana dostava – GLS, izračun za Hrvatsku i EU različita dostava. Obavezni podaci o poslovnom subjektu na web trgovini Kako propisuje Zakon o trgovačkim društvima na vašoj web stranici moraju biti jasno naznačeni sljedeći podaci:

Naziv i skraćeni naziv tvrtke; Sjedište tvrtke; Sud kod kojega je tvrtka upisana u Sudski registar; Broj pod kojim je tvrtka upisana u Sudski registar; Iznos temeljnog kapitala trgovačkog društva, te da li je temeljni kapital uplaćen u cijelosti; Ako nije uplaćen u cijelosti, potrebno je navesti koji dio temeljnog kapitala nije uplaćen; Kod dioničkog društva, ukupan broj izdanih dionica i njihovi nominalni iznosi; Prezimena i najmanje jedno ime člana Uprave društva; Kod dioničkog društva članovi uprave, odnosno izvršni direktori i predsjednik nadzornog odnosno upravnog odbora; Tvrtka i sjedište institucije kod koje se drži račun i broj tog računa. Osim toga, uz navedene podatke korisno je postaviti i OIB tvrtke te ,u slučaju da poslujete s inozemstvom, PDV broj (tzv. VAT number). Uobičajena je praksa da se navedeni podaci uvrste u rubriku „O nama“, na linku „Kontakt“ ili u footeru (podnožju) stranice, odnosno web trgovine. Važno je napomenuti kako se prethodne odredbe Zakona odnose na za sve oblike trgovačkih društava koja su registrirana kao j.d.o.o., d.o.o. ili d.d., ali ne i na obrte.

Savjet: Svakako provjerite sadrže li vaše web stranice navedene podatke, jer su prema istom Zakonu određene kazne u slučaju nenavođenja propisanih podataka do najvišeg iznosa od 50.000 kn, odnosno 7.000 kn za odgovornu osobu.

Domena ili naziv webshopa je ključan faktor. Jeste li znali da svako poduzeće ima pravo na besplatnu .hr domenu?

Ukoliko ste u postupku otvaranja tvrtke razmislite o nazivu. Vaši potencijalni kupci dobiti će prvi dojam o vašoj web trgovini upravo iz naziva domene, tako da dobro razmislite o nazivu.