Digitalna transformacija (DT ili DX [1]) je usvajanje digitalne tehnologije za transformiranje usluga ili poduzeća, zamjenom nedigitalnih ili ručnih procesa digitalnim procesima ili zamjenom starijih digitalnih tehnologija novijim digitalnim tehnologijama. Digitalna rješenja mogu, osim učinkovitosti automatizacijom, omogućiti i nove vrste inovacija i kreativnosti, umjesto da jednostavno unapređuju i podržavaju tradicionalne metode.
Digitalna transformacija danas više nije pitanja izbora – ona je neizbježna, neophodna i nezaobilazna. No, znate li što pojam digitalna transformacija predstavlja te koje nam promjene donosi?
Riječ „transformacija” opisuje proces u kojem prolazimo određenu promjenu i koji traje neko vrijeme. Digitalna transformacija odnosi se na proces koji započinje od trenutka kada organizacija krene razmišljati o uvođenju digitalnih tehnologija u svim područjima poslovanja i traje do trenutka njihove potpune integracije. Međutim, digitalna transformacija uključuje i pojedince: nije dovoljno samo uvesti digitalnu tehnologiju u poslovanje, važno je i educirati zaposlenike.
Digitalna transformacija može obuhvaćati područja kao što su digitalni marketing, digitalizacija i automatizacija poslovnih procesa, digitalna nabava, digitalizacija prodajnih predstavnika, Big Data i slično. Najveći je problem što se i dalje odgađaju odluke vezane uz uvođenje nove tehnologije.